Datorită pieței și mediului de afaceri complex, perturbările nedorite în logistică pot afecta întreprinderile și pot slăbi puterea lor de afaceri. Managementul riscului a devenit cheia pentru evitarea pierderilor comerciale. Întreruperile în logistică pot surveni ca urmare a unui eveniment exogen neașteptat, precum un cutremur, sau dintr-un eveniment endogen, cum ar fi retragerile de calitate Toyota din 2010, care au întrerupt operațiunile logistice ale întreprinderii și au afectat performanța sa (Trkman & McCormack, 2009).
Logistica joacă un rol important în menținerea competenței afacerilor prin îmbunătățirea eficienței procesului. Logistica leagă funcțiile interne și colaborează cu partenerii în amonte și în aval pentru a obține rezultate sinergice. Managementul logistic este adaptiv la rețelele globale (Nilsson & Waidringer, 2005) pentru a satisface cererea de pe piață, a furniza servicii prompte și a gestiona logisticile eficient. Datorită influenței riscurilor în performanța logistică, implementarea managementului riscului a devenit recent o problemă critică. Strategia de management al riscului poate fi privită din perspectiva abordării strategiei de mitigare și a strategiei de contingenta. Strategia de mitigare înseamnă adoptarea de acțiuni prealabile pentru a evita sau reduce probabilitatea unui risc, în timp ce strategia de contingenta se referă la acțiunile post-preluate pentru a gestiona daunele într-un timp rapid și cu un cost minim. Acest capitol se concentrează pe strategia de mitigare pentru a stabili procesele de management al riscului.”
..
cititi mai mult accesand link-ul: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-25755-1_15